1-Birimlerin ortak nitelikteki yönetim görevlerini yerine getirmek,
2-Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde kurumun orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak,
3-Kurumun görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek,
4-Kurumun yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,
5-Kurumun görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,
6-Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek,
7-Kurumun stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek,
8-İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren kurum bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve kurum faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
9-Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
10-Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,
11-İlgili mevzuatı çerçevesinde kurum gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,
12-Muhasebe hizmetlerini yürütmek,
13-Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak kurumun faaliyet raporunu hazırlamak,
14-Kurumun mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
15-Kurumun yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
16-Kurumun diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
17-Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda Genel Müdüre ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
18-Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
19-İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; Genel Müdürün iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak,
20-Yazışma, kayıt, dosyalama ve arşiv işlerinde uygulanan teknikleri
takip etmek,
21-Genel Müdürlük mevzuat (yönetmelik, genelge, talimat) sistemini yürütmek,
22-Birimlerle koordine sağlayarak çalışma programı ve iş takvimini hazırlamak ve uygulanmasını izlemek,
23-Genel Müdürlükçe verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri de yerine getirmek.
Söğütözü Mah. 2176 Sokak No:25 P.K. :06520 Çankaya/ANKARA
Tel : 0(312) 551 64 14 /31
Faks: 0(312) 551 65 67